dimecres, 28 de setembre del 2016

Nou repte. Començo a nedar !

Avui començo un nou repte que espero poder complir: Nedar !

Els que hem coneixem saben que soc com un totxo, nedo sense cap tècnica ni estil i aconsegueixo no ofegar-me a base de picar de peus amb totes les meves ganes per tal de mantenir-me a la superficie no sense abans beure aigua i ennuegar-me a mitges.

Quan anava el gimnàs a Barcelona tenia piscina i de tant en tant aprofitava per nedar una mica però no havia aconseguit ni fer distàncies ni gaudir lo més mínim, tan sols era una manera de fer altra activitat diferent a córrer com alternativa per tal d'evitar lesions o cansament excessiu. Però ara m'ho prenc d'una altra forma, vull nedar i vull fer-lo raonablement bé, es a dir amb un mínim de tècnica i estil que em permetin aprofitar el moment, gaudir i avançar a l'aigua d'una forma eficient sense desgastar-me en dues piscines.

28 de setembre de 2016, a les 6.15h sona el despertador, m'aixeco, prenc un suc de llimona i un cafè i amb roba còmoda cap a la piscina. A les 7 comença la classe, la meva monitora es diu Anabel, pobre quina feinada li espera, mala peça al teler però compta amb tot el meu esforç i constància !

L'explico les meves expectatives i comencem a treballar. "La primera en la frente" em diu que d'esquenes faci la primera piscina, resultat: a mitja piscina em començo a enfonsar i vaig picant amb el filo constantment, quin desastre ! Em corregeix, he de picar de peus posant-los en forma de ballarina i els braços han de passar pel costat de les meves orelles.  

La segona piscina toca croll, soc conscient de que ho faré millor però no gaire i així es. El braç dret pràcticament no surt de l'aigua, cal corregir.

Passem a fer braços tipo braça però sense peus, el diagnòstic es que he de arribar fins al cos i fer impuls per tal de poder treure el cap de l'aigua, em canso mol, avanço a base de força bruta.

Anem fent exercicis amb el pull per tal d'anar comprovant la meva tècnica/vicis i poc a poc millorar i fins i tot jo mateix me'n adono. Tinc problema de coordinar moviments i respiració i a la que em despisto una mica deixo de fer la braçada de forma correcta.

He d'anar parant cada piscina que faig, sembla mentida com em puc arribar a cansar tant, pateixo de cardio i fins i tot en algun moment estic a punt de tenir una rampa.

Miro el rellotge i porto 25 minutos, encara falten 20 per acabar la classe i es com si portes dies a l'aigua. Aquesta darrera part de la classe noto que vaig mes lent però alhora mes tranquil, respiració mes acompasada i moviments amb millor tècnica.

Això s'acaba, porto 43 minuts i la darrera piscina es per relaxar-me fent esquena i braços enrere alhora, quina tranquil·litat !

M'acomiado de la meva monitora i vaig a la dutxa, a casa a canviar-me de roba i a treballar. Ha estat una bona experiència que espero poder repetir dos cops per setmana els propers mesos.

Soc terra, ara a l'agua !!!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada